woensdag 4 februari 2015

NTL-TAG/TBR-TAG

Vandaag mijn eerste TAG en misschien ook wel de bekendste van allemaal namelijk; de NTL-TAG sommige mensen zullen hem ook wel kennen als de TBR-TAG. Ik ben natuurlijk een beginner; net begonnen met lezen en mijn blog is ook nog gloednieuw, maar dat is niet te zien aan mijn NTL/TBR stapel.

1. Hoe organiseer je je To Be Read/Nog Te Lezen stapel?:
Ik heb mijn boeken niet mooi georganiseerd staan. Ik heb maar een heel minuscuul plekje waar ik mijn boeken mooi kan neerzetten en voor de rest liggen ze op plaatsen waar de veilig kunnen liggen, dat komt vooral doordat ik tijden niet gelezen heb en er daardoor geen plek voor hoefde te maken.


2. Bestaat je TBR/NTL vooral uit fysieke boeken of e-books?
Ik lees alleen fysieke boeken, omdat ik al genoeg hobby's heb waarbij ik naar een scherm staar.

3. Hoe bepaal je welk boek je als volgende gaat lezen?
Soms maak ik een planning in mijn hoofd van drie of vier boeken die ik eerst wil lezen, maar vaak pak ik gewoon het boek waar ik op dat moment zin in heb.

4. Het boek dat al het langst op je TBR/NTL stapel ligt?
Dat is de moeder van David S van Yvonne Keuls. Mijn moeder gaf hem mij een paar jaar geleden; toen ik nog boekverslagen moest maken voor school, maar ik ben er nooit in begonnen, maar er gaat zeker een moment komen dat ik deze ga lezen.

5. Een boek wat je recentelijk hebt toegevoegd aan je TBR/NTL stapel?
Dat zijn er drie: Eleanor & Park, De honden en Sevenster. Op dit moment lees ik de honden.

6. Een boek op je TBR/NTL stapel dat je alleen al wil lezen omwille van de mooie kaft?
Maandag zette in een lijstje online met mijn favoriete boekcovers, maar als ik echt één favoriet moet kiezen is dat waarschijnlijk Delynia.

7. Een boek op je TBR/NTL stapel dat je waarschijnlijk nooit zult lezen?
Als ik een boek heb waarvan ik weet dat ik hem nooit ga lezen; doe ik hem weg met het idee dat iemand anders er waarschijnlijk meer plezier aan zou hebben. Er is een uitzondering en dat zijn de boeken van Raymond E. Feist. Ik heb de eerste twee boeken van Krondor en ze lijken me waanzinnig goed, maar deze auteur heeft zoveel boeken geschreven; waarvan er ook nog een aantal met elkaar te maken hebben. Ik wil zijn boeken heel erg graag lezen maar ik heb er momenteel jammer genoeg gewoon geen plek voor.

8. Een boek wat nog niet is verschenen, maar waar je ontzettend naar uitkijkt?

Het vervolg van Water en Vuur; Wat was dat een geweldig boek en wat baalde ik toen ik het boek uit had.

9. Een boek op je TBR/NTL stapel dat iedereen al heeft gelezen behalve jij?
Oei, dat zullen er heel erg veel zijn. Ik heb jaren weinig tot niets gelezen en mijn leestempo is ook geen sneltrein niveau op moment. Ik heb dus nog genoeg in te halen.

10. Een boek op je TBR/NTL stapel waar je het liefst nu meteen in wil beginnen?
Eleanor & Park, omdat ik er zoveel goede dingen over heb gelezen en Onder de ketchupwolken van Annabel Pitcher

11. Hoe veel boeken staan/liggen er nu op je TBR/NTL stapel?
Ik durf ze niet te tellen, maar ik weet wel dat het er meer dan 150 zijn. Op de foto staat een deel van de boeken die ik nog moet lezen:
























Dat was dan de TAG van deze week. Mijn NTL stapel is belachelijk hoog, maar wat wil je als je in een maand 60 boeken koopt? Ik moet minder gaan kopen en meer gaan lezen.

Van welke van de bovenstaande boeken zou jij graag een recensie willen zien?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten